Przebudowa skrzyni do Peugeot J5
Jazda tym j5 2.5D była jednak dość męcząca. Poziom hałasu był nie do zaakceptowania a obroty silnika to delikatnie mówiąc przegięcie.
Dopuszczalny dla ucha hałas pozwalał na poruszanie się samochodem z maksymalną prędkością około 65-70km/h.
Pomysł był! Założymy skrzynie od silnika 2.5TD !!! Jednak jak to bywa w takich wozach skrzynia miała całkowicie inną obudowę. Nie było wyjścia trzeba było coś zrobić !
Obie skrzynie zostały rozłożone do skrzyni od 2.5D włożyliśmy wałki ze skrzyni 2.5TD, wymieniliśmy kluczowe łożyska i uszczelniacze.
Powstała hybryda TD/D której przekładnia główna przeskoczyła z 5.16 na 4.76 a dodatkowo zostawiliśmy 5 z 2.5D czyli 0.73 🙂
Przy tym układzie ówczesny 5 bieg jest jak obecna 4 a piątka to totalny nadbieg w trasie. Jeśli chodzi o obroty i hałas to poprzedni stan jest całkowicie nie do osiągnięcia. Swobodnie można jechać z prędkością 90-100km/h oczywiście samochód stracił na dynamice oraz wcześniej reaguje na wzniesienia ale suma tych „strat” jest zdecydowanie mniejsza od tego co zyskaliśmy.
0 Komentarzy