Elektryczne wspomaganie

Opublikowane przez Piotr Lu (Tygrys) w dniu

Wspomaganie elektryczne jest zamontowane w taki sposób aby nie było zauważalne oraz aby jak naj mniej miało wpływ na elementy wnetrza pojazdu.

Zaletą tego rozwiązania jest możliwośc zamontowania nie zależnie od rodaju układu napędowego, nie ma potrzeby naprawy lub dokładania pompy hydraulicznej ani montowania przewodów hydraulicznych a co najważniejsze zmieniania „maglownicy”.


Cała elektronika sterująca wspomaganiem jest oryginalna i dostarczana wraz kolumną z jednego pojazdu. Cały układ jest skalibrowany tak aby po zamontowaniu nie powodował „myszkowania” pojazdu po drodze.

Standardowo montujemy sterowanie o stałym wzmocnienu lecz jest możliwość zrobienia płynnej regulacji wzmocnienia wspomagania



Pokaz działania elektrycznego wspomagania na zgaszonym silniku 🙂

Bardzo proste, tanie ( o wiele tańsze od standardowego wspomagania) nie zawodne rozwiązanie. Wszystko jest dopadowane do oryginalnej osłony kolumny kierownicy. Pasuje do każdej wersji busa.


Prosty schemat podpięcia wspomagania z wykożystaniem wolnego gniazda przekaźnika nr2. Bus musi mieć „nowy” typ instalacji elektrycznej po 84r.

W wolne gniazdo przekaźnika nr 2 montujemy przekaźnik np. nr18 ( minimum 30A) wtedy na wolnym odejściu ( zaznaczono na foto ) mamy + który możemy wykorzystać do podpięcia wspomagania.

Przewody generatora impulsu podpinamy na tak zwany ” + „po stacyjce” oraz standardowy – z dowolnego miejsca ( najlepiej lewy słupek na wysokości bezpieczników).


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *